Θέμα σε όλα τα ΜΜΕ έγινε ξαφνικά σήμερα η είδηση ότι οι Rolling Stones σκοπεύουν να βγάλουν στους κινηματογράφους το βίντεο από τη δωρεάν συναυλία που έδωσαν στην Κούβα τον περασμένο Μάρτιο.

Γκρίνια mode on.

Η φάση έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός πολύ καλού κόλπου μάρκετινγκ. Παίρνεις μια μπάντα, της οποίας το όνομα δεν υπάρχει ούτε μισός άνθρωπος στον κόσμο που να μην ξέρει, και προβάλλεις ως πρωτοποριακό κάτι το οποίο θέλουν να κάνουν. Στην προκειμένη περίπτωση το ότι η συναυλία στην Κούβα θα παιχτεί σε κινηματογραφικές αίθουσες σε όλο τον κόσμο (αλλά όχι στις ΗΠΑ) ταυτόχρονα, το βράδυ της 23ης Σεπτεμβρίου.

Και εδώ είναι που φοράω το κουστούμι του αντιδραστικού και αναρωτιέμαι μεγαλοφώνως: Ε, ΚΑΙ;

Το αστείο είναι ότι η συγκεκριμένη φάση παρουσιάστηκε και ως μια μεγάλη φιλευσπλαχνία από τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος: «Δεν είναι εύκολο σε όλους να παρακολουθήσουν μία συναυλία των Rolling Stones, κι αυτό φαίνεται απασχόλησε τα μέλη του συγκροτήματος και αποφάσισαν να ‘δώσουν’ τις παραστάσεις τους σε έναν διαφορετικό χώρο, στις κινηματογραφικές αίθουσες όλου του κόσμου και μάλιστα ταυτόχρονα» ήταν η εισαγωγή του θέματος όπως το μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων και όπως είμαι σίγουρος ότι έπαιξε με copy-paste και σε δεκάδες άλλες ιστοσελίδες.

Γιατί, αν μη τι άλλο, μετά από 54 χρόνια καριέρας (οι Stones δημιουργήθηκαν το 1962), ο μεγάλος προβληματισμός που έχουν ο Μικ Τζάγκερ και ο Κιθ Ρίτσαρντς είναι το ότι «δεν είναι εύκολο σε όλους να παρακολουθήσουν μία συναυλία των Rolling Stones». Εάν αυτός είναι ο προβληματισμός τους τότε θα έκαναν κάτι σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων στις συναυλίες τους. Θυμίζω απλά ότι στη συναυλία που έπαιξαν τον Ιούνιο του 2014 στην Αθήνα, τα εισιτήρια ξεκινούσαν από 78 ευρώ το ένα! Ναι, στην Ελλάδα του 2014 με την ανεργία στο 30% και βασικό μισθό στα 586 ευρώ. Και, ναι οκ, σε αυτό έχει πολύ μεγάλο μερίδιο ευθύνης η εταιρεία που έκανε τη συναυλία, αλλά και η εταιρεία είναι εταιρεία και θέλει να βγάλει και κέρδος. Αν οι Stones είχαν μικρότερες απαιτήσεις οικονομικά, τότε θα μπορούσε και η εταιρεία να βάλει τα εισιτήρια σε πιο λογικές τιμές (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα αποφεύγαμε και πάλι το τρελό καπέλωμα, καθώς… εντάξει… Στην Ελλάδα είμαστε).

Γενικά μου τη σπάει αφόρητα αυτή η αγιοποίηση που προκύπτει από το μάρκετινγκ (λες και οι Stones έχουν πραγματικά ανάγκη πλέον από κάποιον να τους προωθεί). Μου θυμίζει τη φάση με τον Μπόνο που απορώ πως δεν έχει ήδη αγιοποιηθεί από όλες τις εκκλησίες και θρησκείες του κόσμου ανεξαιρέτως…

Τέλος πάντων, πίσω στους Stones. Η ταινία θα λέγεται «Havana Moon» και χαρακτηρίζεται ως «μία μοναδική κινηματογραφική εμπειρία, με υψηλής ευκρίνειας γραφικά και ήχο σαράουντ» (όχι που θα έλεγαν ότι είναι μια τρισάθλια παραγωγή με βίντεο και ήχο από κινητό του 2002). Ο τίτλος είναι εμπνευσμένος από ένα τραγούδι του Τσακ Μπέρι, αλλά και από το γεγονός ότι η συναυλία δόθηκε υπό το φως του φεγγαριού (τι ρομαντικό…).

Ούτως ή άλλως αν κάποιος θέλει να δει τους Stones ζωντανά και «δεν του είναι εύκολο», αμφιβάλλω ότι θα του φύγει η γκάβλα βλέποντας μια συναυλία τους στον κινηματογράφο. Άσε που στην τελική θα έχει κατεβάσει από το Ίντερνετ (ή θα έχει αγοράσει DVD με) άλλες συναυλίες τους…

Α, και εννοείται ότι η προπώληση των εισιτηρίων στις πόλεις που θα προβληθεί η ταινία θα αρχίσει στις αρχές Αυγούστου. Ευχαριστώ, δεν θα πάρω.

 

ΥΓ. Αν βαριέσαι να κατεβάσεις συναυλία των Stones ή δεν θέλεις να πάρεις DVD, υπάρχει και το youtube:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ